DMK Ajans | 360° Pazarlama ve İletişim

HEKİMLER SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL DÜNYAYI NE İÇİN KULLANMALILAR?

Dijital imkanlar doktor-hasta ilişkisinin yüz yüze sürdürülmesi mecburiyetini henüz ortadan kaldırmadı. Bunun gerçekleşmesi ne mümkün görünüyor ne de doğru kabul ediliyor. Ancak sosyal medyayı ve web’i kullanarak doktor veya bir sağlık kuruluşunun hastalarıyla etkileşimini güçlendirerek katma değer yaratması mümkün. 

Tıp dünyasının hizmet tarafındaki tüm paydaşlarının kendi aralarındaki iletişimi güçlendirmesi açısından sosyal medyanın doğru kullanımı hastalara verilen hizmet kalitesinin artmasında önemli rol oynayabilir.

Muayene sonrası tedavi süreçlerinin yürütülmesinde hastalar ile yüz yüze görüşmenin mümkün olmadığı durumlarda, dijital ortamlarda (Zoom, Skype, Instagram canlı yayınları vb.) yapılacak görüntülü görüşmeler hasta psikolojisini, motivasyonunu ve memnuniyetini pozitif yönde etkilerken, doktorun tedavi sürecini takip ve yönetimini uzaktan gerçekleştirebilmesini mümkün kılar.

Sosyal Medya veya bir kurumsal web sitesi üzerinden düzenli olarak tıbbi ve günlük hayatta gerçekleştirilmesi kolay uygulamalarının tavsiye edilmesi ve yapılacak öneriler sayesinde doktor-hasta ilişkisi sürdürülebilirlik ve devamlılık kazanır.

Doktor ve sağlık kuruluşlarının dijital dünyada aktif olarak var olmasının profesyonel çevrelerinin genişlemesi ve networking çalışmalarının çok daha hızlı gerçekleştirilmesi de tüm bu pozitif etkilere ek olarak değerlendirilebilir.

Tüm bu maddeler ışığında; doktor ve hasta arasındaki etkileşimin güçlenmesinin her iki taraf için de son derece olumlu sonuçlar yaratmasının kaçınılmaz olduğunu söyleyebiliriz.

Markanızı bizimle birlikte büyütmek için